Eem noar… A Little Lovely Company voor de bruutste milkshake van Stad

In A Little Lovely Company kun je belachelijke milkshakes drinken tussen mierzoete kinderkamertjak. Een bezoekje staat gelijk aan een hele dikke middelvinger naar je diëtist.

Sinds een aantal maanden is de A-straat een roze parel rijker: A Little Lovely Company. Judith de Ruijter en Nikki Hateley beginnen in 2013 een groothandel in moeilijk vrolijke woondecoraties. Het idee loopt volledig uit de hand en de producten zijn inmiddels in meer dan 2800 winkels over de hele wereld te koop.

Tijd voor een eigen winkeltje in Groningen, dachten de dames. Logisch om in Stad te beginnen, want het bedrijf is hier gevestigd. Het vrijkomen van een pand vlakbij de Primark versnelde het proces en inmiddels is er een tweede winkel geopend in de Herestraat, waar eerst de Rituals zat.

Aantal calorieën: onbekend

Reden om eens even binnen te koekeloeren, zijn de uitzinnige milkshakes die op de etalageruit pronken. “Ik heb geen flauw idee hoeveel calorieën er in zo’n shake zitten en ik wil het niet eens weten”, lacht medewerkster Marijse.

Heel even liggen er gezonde tussendoortjes in de vitrine, maar al snel zijn deze vervangen door schitterende gebakjes, macarons en koekjes. “Als je dan toch een keer ongezond doet, kun je maar beter all the way gaan”, geeft de dame in schort als ongevraagd advies. Zo gezegd, zo gedaan.

Wat er in mijn glas zit, lijkt te zijn uitgescheten door een troetelbeer. Lolly’s, marshmallows en zure matten versieren de calorieënbom. Een kwartier later stuiter ik naar buiten met een ronde pokkel, high van de suger rush. Dit gaan we dus echt niet elke dag doen. Of elke week. Maar voor een keertje is het helemaal prima.

A Little Lovely Company wil een winkel in elke grote stad in Nederland en dat kan nooit lang duren. Veel mensen weten de locaties in Groningen al te vinden en ook de groothandel loopt als een malle.

Waar het bedrijf in het eerste jaar een omzet draait van zestigduizend euro, is die opgelopen naar ruim tien miljoen euro in het afgelopen jaar. Dat betekent dat er op dit moment heel wat kinderkamers op de binnenkant van een eenhoorn lijken. Meer info over A Little Love Company op Facebook.

Vrouger gingen Stadjers ‘eem noar V&D’. Hoe moet de Groningse consument, na het bankroet van het warenhuis, de leegte opvullen? Gelukkig zijn er veel alternatieven voor een middagje geld uitgeven. In ‘Eem noar…’ verkennen wij de mogelijkheden.

Ga het gesprek aan ( comments)