Bozu uit Stad combineert wodka met soda en pepernoten en maakt fijne Sinterklaas Hard Seltzer

In alle Jumbo-vestigen liggen sinds dik een jaar Bozu’s in de schappen, de hard seltzer van Groningse makelij. Vooral in de zomer gaat het keurig met de verkoop van de suikervrije, koolhydraatarme en verfrissende borrel. In diezelfde periode wordt op het terras, zeker in Stad, menig blikje Bozu verpatst. Maar wat te doen in de schrale wintermaanden?

Dat vroegen eigenaren Brend en Gianluca en Jumbo zich af. Na drie sessies op de hei, zeventien brainstormsessies op kantoor, zesendertig etentjes zijn de gasten op de proppen gekomen met Bozu Pepernoot. De basis is vrijwel identiek aan hun andere drankjes met smaken als citroen of mango.

Bozu Pepernoot

Het is een zo puur mogelijk en bruisend soda-drankje geworden met 5 procent alcohol. met dus nul suikers en koolhydraten, geworden. Maar in plaats van met een lichte, maar duidelijk aanwezige touch van citroen nu met een vleugje pepernoot. Ideaal voor bij pakjesavond of een kerstborrel.

Verder gaat het overigens goed met Bozu. De pepernoten-versie vliegt volgens de wandelgangen uit de schappen van de Jumbo en ook hun normale aanbod heeft het vooral in de zomer goed gedaan. En dat ondanks de snel toegenomen concurrentie.

Het gaat goed met Stadjers

Gianluca: “Toen wij begonnen waren we de enige in Nederland en was hard seltzer nog een relatief onbekend begrip. Sindsdien zijn er twintig merken bijgekomen, waaronder de hard seltzer van Heineken. Zelfs Coca Cola heeft voor het eerst in de geschiedenis een alcoholisch drankje op de markt gebracht, een hard seltzer. En die is wereldwijd voor het eerst uitgerold in Nederland. Tegen de marketingbudgetten van die giganten kunnen wij niet op, maar we liften gelukkig wel mee op de toegenomen bekendheid van het drankje.

Psst, hier meer afleiding: