Groningers lossen wereldwijde storing smart-TV’s op

Smart-tv storing

Sinds dinsdagavond hebben populaire smart-TV-modellen van Samsung en Sony last van een wereldwijde storing. Terwijl beide elektronikaginganten de problemen ontkennen, komt de Groningse Myce.com website met de oplossing.

Op Twitter en Facebook verschijnen sinds dinsdag wereldwijd berichten over de storing op de smart-TV’s. Zowel Sony als Samsung ontkenden echter dat er wat loos was. Toch konden duizenden, mogelijk zelfs honderdduizenden geen gebruik maken van apps als Netflix, YouTube en Uitzending Gemist.

Probleem ligt bij fabrikant

“Het vervelende was dat een enorm onduidelijke melding gaf, zodat vele gebruikers contact opnamen met hun internetprovider, terwijl deze daar niets kon doen,” vertelt Jan-Willem Aldershoff van Myce.com. “Sommige gebruikes rommelden zelf uren lang met hun apparatuur om er uiteindelijk achter te komen dat het probleem bij de TV-fabrikant lag.”

Ondertussen was Myce het enige portaal dat meer dan twintig uur lang het probleem had vastgesteld en monitorde. Zo werd de Groningse site ineens de centrale spil in de wereldwijde storing. Daar bleef de rol echter niet bij. Nog voordat Sony en Samsung het probleem erkende, had Myce twee oplossingen voor de storing online staan.

Oplossing storing smart-tv gaat viral

“De door ons aangedragen oplossing is viral gegaan,” glundert Jan-Willem. “Het ging zo hard dat onze site zelfs een uur heeft platgelegen.” Inmiddels hebben de fabrikanten de storing verholpen, maar ze hebben nog niet verteld wat de oorzaak was.

Maakt ook niet uit, het probleem waar heel veel mensen mee kampten is door de Groningers opgelost en daarmee hebben ze internationale media gehaald, zoals de Berliner Zeitung.


Psst, hier meer afleiding: