Nieuwe rugsponsor FC amper leesbaar


Vanaf de tribune viel het niet op. Achter de kijkbuis leek het alsof de sponsornaam achterop het shirt van FC Groningen was afgeplakt met een stuk tape. Maar het bleek een nieuwe sponsor te zijn.

De nieuwe rugsponsor is Royal Hoitsema Labels uit de stad. Een bedrijf dat al 361 jaar bestaat, maar binnen 050 niet echt bekend is. Daarom dacht men aan naamsvermelding op de rug van het FC-shirt. Afgelopen woensdag, tegen FC Twente, was het debuut van de Groningse etikettenspecialisten.

Sponsor FC Groningen

Gespecialiseerd in ‘naamsvermelding’

En bij het benoemen van de specialisatie van het bedrijf, verschijnt als het goed is direct een glimlach. Hoe kan een ondernemer, die bedrijven helpt met hun zichtbaarheid op producten, zelf schier onleesbaar zijn op de rug van de Groningen-spelers. Dat vraagt om opheldering.

Die wil Hermen Goedhart, operational manager van het eeuwenoude bedrijf wel geven. “Het is altijd maar een kleine ruimte die je krijgt, daar moet je het mee doen, ook al had ik liever de complete achterkant gebruikt. Ons logo is grijsblauw, maar dat blijkt dus niet goed naar voren te komen in dat kleine balkje.”

Extra publiciteit

Toch heeft Goedhart geen spijt van de sponsoring en zien ze de ironie er wel van in. “Zo levert het nog wat extra publiciteit op en we zijn goed ontvangen en behandeld door FC Groningen. We hebben veel relaties meegenomen, die genoten hebben van een fantastische avond.”

Daarbij komt dat het bedrijf zich vooral richt op de mondiale markt en niet op de supporter op de tribune. Toch blijven wij met de nodige verwondering kijken naar de foto, en dan word je ook nog ‘afgescheept’ met een shirt van Texeira. Een bijna vergeten voetballer.

Psst, hier meer afleiding: